Köp- och leveransvillkor

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 12%.

Minimiorder
Beställningar under 90 kr inkl. moms expedieras ej.

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning).

Vid förskottsbetalning packas dina varor direkt och skickas så fort som betalningen registrerats på vårt konto. Dina varor ligger undanlagda i 7 dagar efter beställning. Kommer inte betalningen oss tillhanda inom den tiden avbokas din beställning.

- Payson
Kostnad: 0 kr
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

- Fakturaköp
Kostnad: 39 kr
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Tårtkonst överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Leveranstid
Normalt skickas dina varor från oss 1-2 dagar efter beställning, därtill kommer transportörens leveranstid (2-6 dagar). Beräkna längre tid om du väljer förskottsbetalning (betalningen ska registreras innan varorna går iväg). Under vissa tider på året kan leveranstiden vara längre. Perioder då butiken är stängd eller har begränsad service meddelas alltid på butikens startsida.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med posten eller DHL Servicepoint, beroende på storlek och vikt på din försändelse. 

Glöm inte att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. För att se var ditt närmaste utlämningsställe finns, besök www.servicepoint.se. Ett paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Hämtas det inte ut inom den tiden går det i retur till oss. Du blir då debiterad 200:- för ej uthämtat paket.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretagen.
Det är kundens ansvar att lämna korrekta adress- och kontaktuppgifter när beställning görs.
Observera att det inte går att skicka till box-adresser.

Frakt
För försändelser upp till 2 kg debiteras 39:- i frakt, för paket upp till 5 kg debiteras 59 kr.

Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden

Returrätt
Enligt konsumentköplager gäller ej öppet köp/ångerrätt på livsmedel.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 200 kr för returfrakt och våra extra kostnader som detta innebär. DHL Servicepoint måste hämtas ut inom 14 dagar.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Bilderna som visas i butiken är exempel på hur våra praliner ser ut. Då de görs för hand kan utseendet variera något och vi garanterar därför inte att bilderna visar varans exakta utseende.

Vi reserverar oss för eventuella fel i prislistan, för eventuella prisändringar, fel i lagersaldo och för felaktig information påverkad av tekniska fel.

Det är kundens ansvar att lämna korrekta adress- och kontaktuppgifter när beställning görs.